lørdag den 7. maj 2011

End of Nepal, beginning of Thailand

Har forladt Nepal med et smil på læben…
Da jeg kom til Pokhara efter mit trek, gik der ikke længe før jeg mødte nogle rigtig hyggelige mennesker. Jeg sad på en cafe og fik min morgenmad da Ilan kom hen og spurgte om jeg kendte nogle gode steder at bo. Han sagde han var fra Isreal men han løb super Amerikansk. Historien bag accenten er at han har boet i Boston i 7 år. Nåååårh okay. Jeg vidste ham ’The butterfly lodge ’ hvor jeg havde tænkt mig at flytte ind dagen efter. De havde nemlig et doorm room.
Senere om aftenen mødte jeg en dansk pige, eller dvs. hun var fra Fæøerne og gjorde meget ud af at sige at hun ikke var dansker hehe. Jeg præsenterede hende for Ilan der mødtes med os senere, og de to klikkede ret godt. Dagen efter da jeg flyttede ind i doormet mødte jeg Hugo fra Spanien og Rachel fra Canada. Hugo sagde han havde trekket med en dansk pige i seks dage og at han sku mødes med hende senere. Han inviterede mig til at joine dem. Og det var vidst godt han gjorde det.
Patricia havde nemlig ikke snakket i dansk i 3 mdr så hun var ret glad for at se mig hehe. Hendes veninde Jess, fra Canada var super sød, og vi klikkede med det samme. Rejsehistorier, gik ud, spiste middag sammen, og hikede sammen sammen de næste følgende dage. Til sidst endte det med at jeg faktisk var godt tilfreds med de 6 dages afslapning i Pokhara. Jeg troede jeg havde mødt min skare af gode folk, men de er åbenlyst overalt!
Dagene gik med lange gåture ved søen, eftermiddage på cafeer med kæmpe milkshakes, bådture på søen og kortspil i haven til en af os blev træt af at blive ’Shitface’ hele tiden.
I Nepal besluttede jeg mig spontant for at købe en billet til Thailand, og på skrivende tidspunkt sidder jeg på en ø der hedder Koh Phi Phi. Her er så hyggeligt og så smukt at jeg er ovenud glad for mit valg af destination! Der er ret mange fra Skandinavien, men det har jeg jo intet imod. Her skal jeg bare nyde stranden, vandet, snorkelturene, solen, udsigten, folket, min musik og bare sørge for at jeg får det bedste ud af det her sted som overhovedet muligt. I dag vil jeg gå op til ’The View Point’ og tage nogle billeder derfra. Det sku være fantastisk.
Billeder fra Thailand følger senere.





Eng:
My days in Pokhara was considered to be the end of my Nepal trip. I liked it! After my trek it was awesome to spend time at the lakeside, walking all day, reading, going to cafes, hiking up to the peace pagoda, hanging out in the garden, playing cards and going out. I met a lot of cool people during the first couple of days. Ilan from Isreal and Boston, Hugo from Spain, Patricia from DK, Jess from Canada and Eddie from France. We all sort of came togetgher everyday, so it kinda felt like we'd known each toher for a while. But I guess that's how it is when you travel. You get close pretty fast.
In Nepal I suddenly decided to go to Thailand to do a bunch of snorkle trips and lie on the beach. After a looooong day of going through airports and a sleepover in Phuket, I'm finally here!
Today I'm going up to the view point to take some pictures and later I might book another booze cruise or just a boat trip to Maya beach where the movie 'The Beach' was filmed.

I'm really loving being back on the beach again. I mean, don't get me wrong - The mountains and Nepal in general was amazing, but I just missed this vibe quite a lot;-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar