torsdag den 14. april 2011

Left my heart in Cambodia

Hvor er det bare hårdt at sige farvel til et sted man er kommet til at holde af i løbet af 11 dage, hvilket i øvrigt er alt alt for lidt til Cambodia! Når jeg kommer tilbage dertil (for det gør jeg!) Så vil jeg også se 'the floating village', 'the flooded forrest' og battambang med bambustoget... Det skal jeg simpelthen.

Lige nu sidder jeg i Bangkok lufthavn med en klump i halsen.... Fordi jeg VED at Lis og de andre gode gutter stadig befinder sig i Sihanoukyville indtil efter Khmer nytåret. Øv! Måske sku jeg have ventet med at købe den billet til Nepal, men nu er jeg altså på vej...

I løbet af de sidste 4 dage har jeg stort set ikke lavet andet end at have det pisse skægt, ligge ved stranden og køre rundt på en motorcykel (aka scooter) ved solnedgang.. vi ankom søndag kl. 6, tog i byen om aftenen og meldte os til en booze cruise dagen efter. Mandag på booze cruise (mega fedt!) med dertilhørende bodypaint og musik hele dagen. Kom hjem kl. 19, gjorde os klar, fik indisk mad med drengene, tog i byen og hele tirsdag havde jeg de vildeste tømmermænd. Hmmm... Hvad gør man så?? Har mega meget ondt af sig selv, indtil der er en der overtaler en til at hoppe på hesten igen. Damn it!
Hele natten foregik på the Dolphin shack med alle cool mennesker vi kendte, og JJ's med billige 'buckets' med wiskey og sprite!
Dagen efter (onsdag) lejede en gruppe af os scootere og brugte dagen på den stille 'otres beach'. Vildt lækkert i øvrigt. Senere ræste vi hjem for at nå den smukkeste solnedgang jeg længe har set!

Børnene i Sihanoukyville er ikke til at stå for. Så man kan ikke undgå at købe mindst 5 armbånd hver dag. De elsker at lege med en, lære nye sprog, spille pool, men kan godt blive lidt sure hvis man ikke køber noget alligevel hehe.

Igen, jeg elsker det her sted. Billederne her er fra Phnom Penh (S-21 og the killing fields) og Siem Riep (angkor wat osv.)

Jeg er er stadig spændt på Nepal, men ikke lige så meget som før Cambodia. Lad os nu se.
Jeg har hvert fald ikk lyst til at komme hjem endnu med så meget som jeg oplever.



Eng: I'm so sad about leaving Cambodia. The place is really starting to grow on me already after 11 days. I left Lis and the other guys in Sihanoukyville this morning with a bad feeling in my guts... It makes me less exited about Nepal, 'cause I've got the feeling I should stay here a bit longer.

The last couples of days have been a blast though. Booze cruise, hangovers, nights out at the Dolphin Shack, the Pier and JJ's, hangovers again, beach life, kids selling bracelets and mocking us at the beach, great food, great people, hangovers, and an awsome last day at otres beach with Lis, Daniel and Kameron. INCLUDING the best sunset I've seen in a loooong time watched from the back of a moto.
I'm gonna miss this place, even though I know Nepal is gonna be at least as good as this.

Here's a couple of photos from Phnom Penh and SIem Riep. The rest from Sihanoukyville will be uploaded as soon as I find my usb cable again. Enjoy!

Torture rooms/cells at the Genocide Museum 'S-21' in Phnom Penh










Camera loving girl at the restaurant near the killing fields



 A transport cambodian style

Angkor wat






Angkor Thom



Favorite temple of the day - Ta Prohm


The force of nature

This is maybe 20th part of all the pictures I have in total from these places, but I guess I shouldn't spoiled the surprise entirely, so I'm saving some of them for the exibition.

1 kommentar:

  1. Hold da op hva, der sker noget... Cambodija lyder da helt fantastisk, men mon ikke Nepal er noget helt vidunderligt også.

    SvarSlet