fredag den 1. april 2011

'Slingin' in Singapore'

Yay! Vi er i Singapore! Har siddet på starbucks for første gang i lang tid nu. Og det føltes lidt som at være derhjemme igen på en tilfældig cafe.

Singapore er en dejlig mulitikulturel by, så jeg føler mig ikke så fremmed længere og er egentlig glad for ikke at få uønsket opmærksomhed længere.... Puha, lidt en lettelse! Her er indere, europæere, amerikanere, japanere, kinesere, indonesere osv. osv. Desuden skyskrabere, malls, china town, little india (med masser af frugt og røgelse), frisk (og kold) mælk, og fri wifi og morgenmad plus kaffe på vores hostel. Nyder det så længe jeg kan. Det er rart at få lidt luksus inden rejsen går videre til det mindre luksuriøse Cambodia.

Her er et par billeder fra Yogyakarta hvor vi besøgte Indonesiens største buddistiske tempel 'Borobudur' (med dertilhørende elefanter??) og kørte rundt i byen på tricycle, hvorefter vi satte os ned og fik streetfood til aftensmad.




Templet var ved at falde fra hinanden før, men så gennemgik man en større renovation i 1980'erne, såsom at gendanne frafaldne figurer og indgraveringer. Min personlige holdning er at det er en smule snyd, nu når det er et tempel fra ca. år 500, men på den anden side er vel en god ide at vedligeholde gamle monumenter.





Jeg savner Århus og Ejstrup (og deres indbyggere selvfølgelig), men jeg ved det hele stadig er der når jeg kommer hjem.

 Nat nat fra skønne Singapore!

1 kommentar:

  1. Vi er her alle sammen, når du kommer hjem igen.

    Sikke nogle fantastiske billeder, det må have været vildt at se de monumenter!!

    SvarSlet