fredag den 11. februar 2011

Manila - a hectic capital

Førstehåndsindtryk: FØJ hvor er her og lidt for fugtigt! Dem fra mit hostel sku egentlig hente mig i lufthavnen med da ingen dukkede op tog jeg en taxa i stedet for. da jeg kom sagde de at de havde stået med et skilt med navnet 'Mia Martinez' men det hedder jeg sgu ikk. Så jeg regner med at de har mixet nogle ting sammen.
Igår var en ret hård dag. Det hele var nyt, folk var pågående og ville sælge alt muligt og jeg kunne ikke finde rundt. Byen er meget hektisk, larmende og forvirrende. Folk dytter hele tiden og råber både ad mig og hinanden. Det virker som om alle kender hinanden.
Så igår så jeg ikke ret meget. Jeg var dog inde og få det bedste asiatiske måltid nogensinde! De havde friske krabber, fisk og hummer i akvarie så man kunne bare vælge hvad man ville have. Lækkert! to retter, en ice tea og en vand for 45 kr. Jamen kan det være nemmere!

Jeg faldt i snak med et par danske damer på en starbuckscafe, og fandt ud af at de boede på det samme hostel som jeg. Har idag spist morgenmad med dem, og det var sgu egentlig hyggeligt.

Efter en længere gåtur idag har jeg lært at ignorere tilnærmelser fra folk på gaden, da det er en nødvendighed for ikke at skulle ende med at købe noget eller indgår personlig samtale.

Idag har egentlig været en god dag. Har set Manila Ocean Park og gik en lang tur ad strandpromenaden på vej hjem. Skønt vejr. Var derefter i 'Robinsons place' for at købe en flybillet til Caticlan for at kunne komme til Boracay imorgen. Uuuh jeg glæder mig!
I aften skal jeg bare pakke, læse en bog og slappe af. Ikke nogle vilde drinks eller noget til mig. Det er byen lidt for utryg til når man er alene pige. Det er noget jeg gemmer til den rolige stemning på øen ;-)


1 kommentar:

  1. Fedt med en blog kun med rejsebn, jeg gldæer mig til at følge dig! du for sej!
    Din søster

    SvarSlet